close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יום גיבוש לעובדים – למה זה חשוב ואיך בוחרים מה לעשות בו

מערכת שורשיז ניסן, תשפד25/04/2024

מקומות עבודה בוחרים להשקיע לא רק בתהליכי עבודה אלא מעבר לכך. למשל, ביצירת אירועים ובילויים משותפים מחוץ לשעות העבודה

תגיות:

מקום עבודה בנוי, כידוע, על עובדים שאמורים לבלות ביחד, כל יום, מספר שעות, לייצר תקשורת טובה אחד עם השני ולהיות מסוגלים לעבוד בשיתוף פעולה מלא. כך הם יכולים לבצע את עבודתם, לעמוד בדרישות המקום ולקדם אותו. רק בעזרת עבודה משותפת אפשר שמקום העבודה יפעל בצורה נכונה ויצליח לגדול ולהתפתח.

בשביל להשיג את היכולת הזאת, לא מספיק שהעובדים ידעו את תפקידם ועבודתם, הם צריכים גם להיות מסוגלים לעבוד בשיתוף פעולה, להיות בקשר אחד עם השני, לבלות ביחד. לכן, הרבה פעמים מקומות עבודה בוחרים להשקיע לא רק בתהליכי עבודה אלא מעבר לכך. למשל, ביצירת אירועים ובילויים

משותפים מחוץ לשעות העבודה.

יום גיבוש לעובדים היא דוגמא טובה לכך. מדובר על יום בו העובדים לא נדרשים להגיע אל מקום העבודה, אלא מוזמנים על ידי בעלי העסק או המנהלים שלהם, להגיע אל מקום מסוים, בו הם יבצעו פעילויות משותפות, מתוך כוונה לעזור להם להכיר אחד את השני, לבלות ביחד מחוץ לשעות העבודה, לגבש אותם לכדי קבוצה אחת. מה שהם יצליחו להפיק ביום זה, יוכלו להעביר הלאה, לקחת איתם אל מקום העבודה.

לפני שנציג דוגמאות אפשרויות עבור יום גיבוש לצוות קטן במקומות עבודה שונים, חשוב להדגיש, החשיבות של גיבוש עובדים באה לידי ביטוי בכל זמן ובכל סוג של מקום עבודה. מאחר והעובדים אמורים לבלות ביחד שעות ארוכות ביממה ואמורים לעבוד בשיתוף פעולה, אזי שזה לא משנה כמה זמן הם מכירים אחד את השני ואם הם עובדים בצוות גדול או קטן, יש חשיבות לכך שמעת לעת יתבצעו פעילויות גיבוש שיחזקו את הקשר ביניהם.

איך בוחרים ואיפה ומה לעשות ביום גיבוש לצוות קטן?
ימי גיבוש חשובים, כאמור, עבור כל קבוצת עובדים, בכל מקום, אך בפרט הם חשובים עבור צוותים קטנים. יש שתי סיבות לכך:

סיבה ראשונה, מאחר וזו קבוצה קטנה, הרי חשוב שהתקשורת בין העובדים תהיה אופטימאלית. בקבוצות גדולות אפשר להבליג על בעיות מסוימות, בקבוצות קטנות זה יהיה מאוד קשה ועלול לפגוע בתהליכי העבודה. סיבה שנייה, יום גיבוש יכול לא רק לתקן פגמים בתקשורת בין העובדים אלא גם לייצר אינטימיות ייחודית. כזו שיכולה גם לייצר הזדהות גבוהה יותר עם בית העסק.

ניתן למצוא מקומות שונים בהם אפשר לארגן יום גיבוש לצוות קטן. המקומות צריכים להיות מתאימים לסוג העובדים שאמורים להשתתף ביום זה, ליכולות שלהם וכן הם צריכים להציע דברים שיעניינו אותם.

3 רעיונות אפשריים:
סרט וארוחה – לא חייבים שאירוע גיבוש יכלול פעילות אקטיבית. אפשר להזמין את צוות העובדים לסרט וארוחה, על חשבון שעות העבודה או לאחר מכן. ניתן לשכור אולם במיוחד עבור הצוות ולארגן עבורכם אירוע מיוחד.

משחקי חברה – יש לא מעט מקומות בהם אפשר למצוא משחקים קבוצתיים המתאימים לימי גיבוש. פיינטבול, לייזר טאג, באולינג ומשחקים אחרים.

טיול – אפשרות נוספת וייחודית היא לשכור מיניבוס ולקחת את הצוות לטיול עם ארוחה חגיגית בשטח או במסעדה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה